Your browser does not support JavaScriptskip to main content skip to main menu skip to cookiewall

In 10 we­ken een nieu­we web­si­te

Je bent er over uit, je wilt een nieu­we web­si­te la­ten ma­ken door Ca­pi­ca. Wij ne­men je mee in ons pro­ces, zo­dat jij over 10 we­ken jouw ge­wens­te web­si­te hebt. Tij­dens een ken­nis­ma­kings­ge­sprek in­ven­ta­ri­se­ren wij al jouw wen­sen en idee­ën en ge­ven het juis­te ad­vies over de­sign, ge­bruiks­vrien­de­lijk­heid, fo­to­gra­fie, vi­deo en zoek­ma­chi­ne­vrien­de­lij­ke tek­sten.

On­ze aan­pak voor een nieu­we web­si­te

Om in 10 we­ken tot een nieu­we web­si­te te ko­men, bie­den we een stap­pen­plan aan. Na het ken­nis­ma­kings­ge­sprek wordt een plan­ning ge­maakt waar­bij het pro­ject wordt on­der­ver­deelt in ver­schil­len­de sprints. Ook gaan we het ge­sprek aan om er­ach­ter te ko­men wat je met de web­si­te wilt be­rei­ken, wie de doel­groep is en waar­om zij op je web­si­te ko­men. Hier­uit vloeit een on­li­ne stra­te­gie en on­ze web­de­sig­ners ma­ken een pas­send de­sign. Het de­sign ademt jul­lie iden­ti­teit en is ge­bruiks­vrien­de­lijk en res­pon­si­ve.

Na el­ke sprint le­ve­ren we een on­der­deel van de web­si­te op en kun je het zelf tes­ten. Werkt al­les zo­als je wilt? Dan kun je de web­si­te gaan vul­len met con­tent. Dit is de laat­ste stap en je web­si­te staat li­ve!

Be­paal je stra­te­gie

Voor­dat je een nieu­we web­si­te laat ma­ken, is het be­lang­rijk om zelf na te den­ken over een aan­tal za­ken zo­als doel­stel­lin­gen, doel­groep en je con­tent. De­ze drie ele­men­ten ver­werk je in je on­li­ne stra­te­gie. Wij ne­men je mee in dit pro­ces en ver­wer­ken dit tot ad­vies­rap­port wat de in­put le­vert voor de ont­wik­ke­ling van je web­si­te.

Doe­len stel­len

Ook voor het ont­wik­ke­len van je web­si­te moet je con­cre­te doe­len op­stel­len, zo­dat je het ef­fect van je web­si­te goed kunt me­ten. Wij hel­pen je bij het for­mu­le­ren van KPI's en ge­ven ad­vies over de haal­baar­heid van je doe­len.

Doel­groep be­pa­len en per­so­na's

Je hebt al een goed beeld van je doel­groep, maar ze­ker in de B2B-we­reld is zo'n doel­groep vaak breed. Wij bren­gen met per­so­na's in kaart welk ge­drag je doel­groep ver­toont en wat de doel­groep van jul­lie web­si­te ver­wacht.

Con­tent­plan op­stel­len

De struc­tuur van je web­si­te be­paalt hoe be­zoe­kers je si­te er­va­ren. Is de web­si­te ge­bruiks­vrien­de­lijk? Vin­den ze snel de in­for­ma­tie waar­naar ze op zoek zijn? Om de­ze struc­tuur in kaart te bren­gen door­lo­pen we sa­men twee fa­ses:

Con­tent sor­te­ren

Eerst gaan we aan de slag met het sor­te­ren van con­tent. We kij­ken naar jul­lie hui­di­ge tek­sten en fo­to's en naar de ge­wens­te con­tent. Be­denk van te­vo­ren wat je met de pa­gi­na's wil be­rei­ken en wel­ke con­tent daar­bij past. In het con­tent­plan ver­wer­ken we per pa­gi­na wel­ke con­tent waar komt. Ook be­den­ken we wel­ke be­lang­rij­ke zoek­woor­den te­rug moe­ten op de pa­gi­na's, zo­dat je web­si­te SEO-proof is.

Si­te­map

Ten­slot­te ma­ken we een si­te­map. Een si­te­map maakt het na­vi­ge­ren door je web­si­te mak­ke­lij­ker. Lei­dend hier­bij is je on­li­ne stra­te­gie. Na het op­stel­len van de si­te­map heb je een dui­de­lijk beeld van de op­bouw van je nieu­we web­si­te.

Neem con­tact op met Ca­pi­ca

Wil jij ook in 10 we­ken een nieu­we web­si­te? Of wil je meer we­ten over on­ze aan­pak? Neem con­tact met ons op!

* Con­tac­tele­ment *